Gå til innhold

Forskjellige typer av system.

Løsninger for forskjellige behov.

Design uten navn (19)

Behov og strategi

For å kunne anbefale deg en løsning som passer deg best har vi innsikt i mange forskjellige systemer, som passer forskjellige behover.

På denne siden vil vi forklare hvilke forskjellige typer av løsninger som håndterer forskjellige typer av behov og strukturer kring abonnement. 

 

 

 

Recurring revenue er attraktivt av flere forskjellige grunner. Det gjør at mange bedrifter ser på muligheter å gå fra en mer tradisjonell modell til å ta i bruk en modell som bygger mer på abonnement og gjentakende inntekter.

Bedrifter som allerede tatt i bruk denne modellen, kan ofte oppleve at eksisterende system som driver abonnement, "subscription management", hindrer dem på flere måter og at nåværende løsning faktisk kan generere problem, og holde flere funksjoner tilbake i organisasjonen. 

Det finnes mange viktige nøkkeltall i bedrifter som driver med recurring revenue, og MRR, Churn, NPS, CLV er noen av disse. Et godt subscription management system gir bedrifter mulighet til å vokse og skalere, og kan automatisere og støtte eksisterende resurser i bedriften.

Den hjelper også til med analyse og innsikt, og gjør det derfor enklere å se hva man sliter med, og kontrete tiltak man må gjøre for løse dette. Optimalisering av prismodell er en av de viktiste komponentene for økte inntekter og lønsamhet, en system som gir innsikt og som gir deg mulighet å optimliasere prismodell, er ekstremt verdifullt. 

Forskjellige systemer 

Vi jobber med systemer som passer flere typer av recurring revenue modeller, og som primært passer bedrifter i SMB segment, innen B2B, B2C og B2G. Plattformer som vi anbefaler er primært SaaS løsninger som kan støtte din bedrifts vekst og skalering over tid. 

De løsninger vi kjenner til har primært fokus område innen abonnement, både av software og andre tjenester, men også gjentakende salg av produkter. I tillegg til dette så finnes det system som har primært fokus på utleie av produkter, både kortsiktig og langsiktig.

Disse systemene er for bedrifter som tilbyr produkter eller tjenester på abonnement, ofte på nettet. Målene er å spare tid ved å automatisere fakturering og administrasjon, bygge gode forhold med kundene ved å holde dem engasjerte og fornøyde, forstå hva kundene gjør og liker, og gjøre det enkelt for dem å endre abonnementet sitt hvis de ønsker det. 

Utfordringer med endring

Både endring og optimalisering av eksisterende løsninger kan være utfordrende. Å skifte eller tilpasse et system, som er en så viktig del av infrastrukturen kan være utfordrende, spesielt siden dette er noe mange bedrifter ikke gjør veldig ofte. Det finnes mange plattformer å velge mellom, både lokalt i Norge og fra utlandet.

Mulighetene er mange, men forskjellene kan være store, og en nytt system for å håndtere abonnenter må kunne støtte din vekst over flere år. I tillegg må systemene passe inn i eksisterende infrastruktur, noe som er spesielt relevant for etablerte bedrifter, der andre løsninger ikke alltid kan skiftes ut. Subscription management løsningene må i tillegg oppfylle lovverk og regler, og endringsprosessene påvirker ofte store deler av en bedrift. 

Vi hjelper deg å identifisere viktige variabler i valg av ny løsning. Som en plattforms uavhengig aktør, legger vi frem forslag utifra dine strategiske og forretningsmessige behov. Her finner dere noen av de forskjellige løsninger vi jobber med, for å kunne gi deg spesifikke anbefalinger, ta kontakt for en prat. 

 

 

Vi hjelper deg.

Vi hjelper deg å finne riktig løsning utifra dine kortsiktige og langsiktige behov.